8 Eylül 2010 Çarşamba

October Swimmer tatilde part 2: Ground Zero

Neler oldu neler...

Her şeyi önceden en ince ayrıntısına kadar planlayan bu kulunuz, bir kez daha dumura uğradı: Bütün hepsi iki gün önce oldu, kendimi Dublin'le ilgili en ufak ayrıntıları, en küçük ipuçlarını adamışken, okuduğum Dublin günlükleri temalı bloglardan birinde, blog sahibinin "mal" arkadaşlarının schengen vizesiyle İrlanda'ya girmeye çalışıp, tabir yerindeyse babayı aldıkları anektodunu gördüğümde beynimden vurulmuşa döndüm adeta.


Bu vizeyle İrlanda ve Birleşik Krallığa giremiyorsunuz gençler, biz baştan uyaralım.

Dudaklarım titriyor, gözlerim seyiriyordu, zira her şey hazırdı. Roma'dan Dublin'e uçak biletim, Oradaki otel rezervasyonu ve CouchSurfing bağlantım, görülecek yerlerin listesi... İrlanda, kendine ait bir vize uygulaması yaptığından, başka bahara kalıyordu ve benim elimde sadece 10 günlük İtalya seyahati kalmış oldu

(Verilmiş sadakam varmış parantezi: THY'nin Dublin uçuşunun 909 tl olduğunu ve benim az daha direkt İrlanda'ya girmek için o bileti alacağımı biliyor muydunuz? Hadi parasını geçtim, havaalanında, daha kötüsü pasaport kontrolünde yaşanacak rezaleti düşünebiliyor musunuz?)

Sonuç olarak önceden gittiysek de gördüysek de elimde sadece İtalya kaldı ve ben de oradaki arkadaşlarımı da arayıp şöyle bir plan yaptım.

10/09 Roma'ya varış
12/09 Sicilya 1- Palermo
13/09 Sicilya 2- Catania
14/09 Sicilya 3- Messina
15/09 Napoli
16/09 Venedik
17/09 Trento-Padova
18/09 Roma'ya dönüş, sonrasında gece geç saatte dönüş yolculuğu

İtalya'nın en kuzeyi ve en güneyini içeren değişik bir plan oldu, lakin bu sefer de çeşitlilik olsun istedim. Uzun mesafeli yolculuklar Easy Jet ile, kısa mesafeler ise Trenitalia ile alınacak(ihale ilanı oldu böyle de :))

İşte böyle gönül dostları(sonunda bunu bir cümlede kullandım), hayat gerçekten siz planlar yaparken başınıza gelenlerden ibaretmiş. Hayal kırıklığı dışında çok fazla bir maddi kayıba uğramadım, zaten artık Dublin'i ve plan değişikliğini değil, yarın akşam çıkacağım yolcuğu düşünmenin zamanıdır.

Her gün oradan yazacağım postlarda görüşmek üzere, hadi bana iyi tatiller.

2 yorum:

  1. Tatil planından bahsettiğinde fena hâlde kıskandığımı söylemiştim ama iptal olmasını gerektirecek kadar kıskanmamıştım ya:) Eğer bu aksilikler için bir günah keçisi ararsan o ben değilim baştan anlaşalım:) Ben o tarihlerde günde 10 saat derse giren biri olarak hiiiççç kıskanmadım ki seni, hiç:)

    YanıtlaSil
  2. 909 TL çok para imiş. bir yerde okumuştum; en uygun uçak bileti seyahtten 8 hafta önce alınıyormuş. başta inanmadım, bir iki deneyince tutuyor sanki... miles&smiles üyeliğin yoksa tavsiye ederim bu hızla aktarmalı uçuşlarından birini bedavaya getirebilirsin. https://www4.thy.com/tkmiles/newmember.tk?lang=tr. bu da böyle bir anektod/tavsiye olsun. iyi tatiller.

    YanıtlaSil